Jak zareklamować firmę?

renata
Posty: 369
Rejestracja: 11 lutego 2020, 10:12 - wt

Jak zareklamować firmę?

12 lutego 2020, 13:03 - śr

Jak zareklamować firmę?
Alex
Posty: 431
Rejestracja: 11 lutego 2020, 10:39 - wt

Re: Jak zareklamować firmę?

14 lutego 2020, 17:17 - pt

Jak reklamować firmę w internecie? – 7 prostych sposobów

Możesz mieć dobrze prosperujący biznes, ale jeżeli nie wiesz jak reklamować firmę w internecie, to niestety nie osiągniesz wielkiego sukcesu. W rzeczywistości nie ma innej platformy, która oferuje tak wiele możliwości do promowania swojej firmy, niż internet.

Czasami nawet nie trzeba nic wydawać, żeby pokazać się światu z dobrej strony i pozyskać wartościowych klientów.

Jeżeli głębiej się o tym pomyśli, to internet dla początkującej firmy jest jedyną szansą, żeby zaistnieć.

Dlaczego?

Jaka nowa firma dysponuje milionowym budżetem na reklamy w telewizji, czy chociażby na zespół do social media?

W ciemno można powiedzieć, że żadna.

Dlatego dzisiaj pokażę Ci 7 sposobów na to, jak reklamować firmę w internecie.

Jak reklamować firmę w internecie? – 7 pomysłów
1. Postaw na blog i content marketing.
Według Google treść Twojej strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników pozycjonujących zaraz obok linków zwrotnych z mocnych domen.

O ile linki zwrotne ciężko zdobyć z wartościowych stron, o tyle napisanie treści na firmową witrynę nie powinno być trudne dla kogoś, kto zna się na swojej niszy.

Jeżeli stworzysz wartościowe wpisy blogowe, opisy produktów i kategorii, to możesz być pewien, że Google nagrodzi Cię wysoką pozycją w rezultatach wyszukiwania, a to przełoży się bezpośrednio na liczbę użytkowników, która odwiedza Twoją stronę internetową.

Pytanie teraz jest tylko jedno.

W jaki sposób stworzyć wartościową treść, która będzie odpowiadała zarówno wyszukiwarce, jak i użytkownikom?

Oto kilka poradników, które mogą Ci pomóc:

Jak napisać profesjonalny wpis na blogu?
Jak napisać wpis, który będzie konwertować?
SEO copywriting
2. Nie poprzestawaj tylko na stronie internetowej.
Czasami sama strona internetowa nie wystarcza i trzeba szukać innych kanałów, przez które można promować swój biznes.

Oczywiście mam tutaj na myśli social media.

Dzięki mediom społecznościowym możesz dotrzeć w kilka minut do ludzi z całego świata.

Jeżeli Twoja grupa odbiorców jest w miarę młoda, to warto spróbować.

Jeżeli chcesz promować swoją firmę w social media, to musisz być aktywny na:

Facebooku
Instagramie
Twitterze
Te trzy media zrzeszają większość użytkowników internetu. Wobec tego, jak reklamować firmę w internecie, używając do tego social media?

Oto kilka poradników, które pomogą Ci poznać podstawy:

Jak prowadzić firmowy profil na Facebooku?
Jak stworzyć popularny fanpage na Facebooku?
Co publikować w mediach społecznościowych?
Jak używać Instagrama, żeby promować swój blog?
Jak skutecznie pisać na Twitterze?
3. Spróbuj Google AdWords.
Na samym początku warto „spróbować” Google AdWords.

Stwórz jednorazową kampanię i sprawdź, jaką masz możliwość dotarcia do swoich klientów poprzez płatne wyniki w wyszukiwarce.

Dlaczego tylko raz?

Jako początkujący nie masz tak naprawdę pojęcia o Google AdWords i nie warto utopić w tej usłudze wszystkich pieniędzy na promocję swojej firmy, a tak najprawdopodobniej by się stało, nawet zlecając stworzenie kampanii reklamowej zewnętrznej agencji.

Tworząc kampanię, możesz uzyskać nawet dodatkowe 600 zł do wydania w Google AdWords.

Taka pierwsza kampania reklamowa może przekazać Ci wiele wartościowych informacji na temat tego, co użytkownicy wyszukują w internecie, a co najważniejsze – jak często.

Dowiesz się również, czy na dane frazy kluczowe jest mała konkurencja, czy duża. Jeżeli okaże się, że na większość słów kluczowych konkurujesz np. z Allegro, to odpuść, ponieważ takie firmy mają milionowe budżety i zawsze będą Cię spychać na dół wyników, przez co z pewnością stracisz.

Jak reklamować firmę w internecie, korzystając z Google AdWords?

Po informacje zajrzyj tutaj:

Kampania produktowa AdWords jako reklama sklepu online
Strategie ustalania stawek AdWords – optymalizacja kampanii
Dlaczego moja kampania AdWords jest nieskuteczna?
Ile wydać na AdWords?
4. Dowiedz się jak najwięcej o swojej grupie odbiorców.
Zastanawiając się nad swoją firmą, na pewno myślałeś, kto jest Twoim tzw. idealnym klientem, prawda?

Najprawdopodobniej poświęciłeś na to kilka minut.

Poprawne określenie grupy odbiorców jest jedną z najważniejszych rzeczy dla każdej firmy i należy zrobić to porządnie.

Jak to zrobić?

Tak się składa, że napisałem o tym już kilka wpisów, do których serdecznie zapraszam:

Jak określić grupę docelową i zwiększyć swoją sprzedaż w internecie?
Grupa docelowa w reklamie jako forma zwiększenia zysków
Jak dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej? – 5 pokoleń klientów
5. Promuj swoją firmę poprzez stopkę w e-mailu.
Pomyśl – ile wysyłasz e-maili w ciągu jednego dnia? Około 10, 20, a może więcej?

Trochę głupio by było, żeby nie wykorzystać ich potencjału. Dlatego stwórz atrakcyjną stopkę, którą będziesz podpisywał każdą nowo wysyłaną wiadomość.

Nie musi on być cały czas taki sam. Jeżeli w danym czasie oferujesz jakieś promocje, konkursy, czy nawet organizujesz wydarzenie, to warto o tym napisać.

Nie zapomnij o linkach ułatwiających jednym kliknięciem otworzenie strony internetowej, czy wybieranie telefonów.

Nie wiesz, w jaki sposób taka stopka powinna wyglądać?

Zobacz, jak powinien wyglądać profesjonalny podpis e-maila.

6. Dodaj swoją firmę do Google Maps.
Jak już pewnie zauważyłeś, Google pokazuje spersonalizowane wyniki w wyszukiwarce, które głównie zależą od Twojej lokalizacji.

Krótko mówiąc, klient z Warszawy ma zupełnie inne strony w top 10, niż klient z Olsztyna. Pomimo tego, że razem wpisują w wyszukiwarkę np. słowo kluczowe „strony internetowe”.

Tak samo jest również z wynikami w Google Maps, co oczywiście jest już bardziej logiczne, niż patrząc na zwykłe wyniki tekstowe, ponieważ kto chciałby oglądać restauracje w Warszawie, jeżeli chcemy zjeść w Olsztynie?

Wobec tego dodanie swojej strony do Google Maps w dzisiejszych czasach jest obligatoryjne.

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, to wystarczy założyć konto w usłudze Google Moja Firma i postępować zgodnie ze wszystkimi krokami.

Oto poradniki, które wiele Ci wyjaśnią:

Jak poprawić pozycję w Google Maps?
Google Maps marketing – optymalizacja
7. Wykorzystaj YouTube do prezentacji usługi i produktów.
Zacznijmy od kilku faktów.

YouTube ma ponad miliard aktywnych użytkowników, co stanowi około jedną trzecią wszystkich użytkowników w internecie. Rynek jest ogromny i warto to wykorzystać.

Co robisz, jeżeli wykonujesz jakąś skomplikowaną czynność pierwszy raz? Otwierasz YouTube i oglądasz poradniki.

Co robisz, jeżeli szukasz nowego telefonu, telewizora, komputera? Znowu otwierasz YouTube i przeglądasz recenzje, porównania itd.

Chyba już wiesz, do czego zmierzam.

Czasami wystarczy jeden dobry poradnik w formie filmu na YouTube, a Twoja firma może przez to pozyskać dziesiątki nowych i wartościowych klientów.

Jak reklamować firmę w internecie? – podsumowanie sposobów
Powyższe 7 sposobów na to, jak reklamować firmę w internecie, to tylko kropla w morzu możliwości.

Najważniejsze to próbować i testować różne rozwiązania, ponieważ jeden sposób będzie odpowiedni dla kogoś, kto prowadzi internetową kancelarię prawniczą (np. przyjmowanie klientów poprzez Messenger na Facebooku), a drugi dla kogoś, kto sprzedaje sauny (np. postawienie na content marketing i edukację klientów).

https://mobiletry.com/blog/jak-reklamow ... internecie
Alex
Posty: 431
Rejestracja: 11 lutego 2020, 10:39 - wt

Re: Jak zareklamować firmę?

14 lutego 2020, 17:18 - pt

Alex
Posty: 431
Rejestracja: 11 lutego 2020, 10:39 - wt

Re: Jak zareklamować firmę?

14 lutego 2020, 17:18 - pt

Ar
Art

Re: Jak zareklamować firmę?

03 kwietnia 2020, 11:36 - pt

Zdarzają się firmy, które cały swój budżet przeznaczony na reklamę wydają od razu, kupując drogą usługę reklamową. „Przecież dostałem 20 000 zł na rozwój firmy, kupie więc 30 sekundowy spot w TVN, na pewno się zwróci” , odpowiadamy: NIE, NIE ZWRÓCI SIĘ. Gdy posiadamy ograniczony budżet nie możemy ogłaszać się jednorazowo, to nie jest przemyślana inwestycja !
Przykład:
Posiadamy firmę zajmującą się sprzedażą i produkcją garnków. Kupujemy spot w TVN, który kosztuje 15 000 zł , dzięki tej reklamie zauważyła nas duża grupa osób, lecz ile osób nas zapamiętało? Ile osób po naszym krótkim spocie wejdzie na naszą stronę? Ile z tego osób zamówi nasz produkt? MAŁO.
Dlaczego? Sprawa jest prosta, żyjemy w świecie wypełnionym reklamą, ogromne firmy zamawiają kilkaset spotów reklamowych CODZIENNIE. Powtarzają je w kółko, promują co chwile nowe produkty, występują w tych reklamach znane osoby. Nie mamy szans przebić się w takich reklamach z naszym małym budżetem. Bardziej zapamiętamy informację, że kurczak w lidlu kosztuje teraz 12,99 zł, niż nazwę firmy która raz ogłosiła się w telewizji.
DROBNE OGŁOSZENIA PRZYNOSZĄ CIEKAWE REZULTATY.
Warto przeznaczać część naszego budżetu na małe, tanie drobne ogłoszenia np. w lokalnej gazecie, na serwisach ogłoszeniowych, w lokalnym radiu. Nawet jeśli reklama w gazecie za 50 zł nie przyniesie zysku, to nie stracimy fortuny, a będziemy bogatsi o nowe doświadczenia. Drobne ogłoszenia zwracają się w 90% sytuacji, a w 60% wychodzimy z zyskiem.
SZUKAJMY DARMOWYCH SPOSÓB NA REKLAMĘ.
Istnieje wiele darmowych sposobów na reklamę, który zabiorą nam jedynie trochę czasu i cierpliwości. Poniżej kilka darmowych sposobów na reklamę:
– konto firmowe na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, Instagram itp..)
– serwisy ogłoszeniowe (olx, gumtree, alegratka, lento itp…)
– zapisanie naszej firmy w mapie Google
– wpis do internetowych baz firm (narażamy naszą firmę na spam z reklamami, warto założyć osobne konto e-mail do takich katalogów)
– polecenia znajomych / klientów
W przyszłości postaram bardziej rozwinąć temat darmowych sposobów na reklamę, w osobnym artykule.
BĄDŹMY REGULARNI
Najważniejsza zasada reklamy na start, mało ale często. Prosty przykład:
Wymieńcie 10 ulotek / gazetek, które trafiły ostatnio do waszej skrzynki pocztowej. Zazwyczaj wygląda to tak: KAUFLAND, TESCO, BIEDRONKA, LIDL, CARREFOUR, KREDYTY CHWILÓWKI :)…… i inne sieci supermarketów. Regularnie dostajemy materiały reklamowe od tych firm, dlatego je zapamiętujemy. Gdybyśmy co miesiąc, przez rok czasu regularnie dostarczali swoje materiały reklamowe, na pewno zostaniemy zapamiętani.
Życiowy przykład:
Posialiśmy trawę w naszym ogródku, będziemy ją podlewać regularnie, aż urośnie czy wylejemy od razu na nią 3 beczki wody, a przez następne dwa miesiące nie zrobimy przy niej nic? Tak samo działa promowanie marki.
UDZIELAJMY SIĘ W SWOJEJ BRANŻY.
Człowiek uczy się całe życie, warto swoją wiedzę przekazywać innym. Aktywność na forach tematycznych, udzielanie cennych wskazówek początkującym nie powiększy nam konkurencji lecz zareklamuje nas samych! Często zaczyna się od pojedynczych odpowiedzi na pytania na forum, później dostajemy prywatne wiadomości z pytaniami, stwierdzamy, że warto stworzyć swój blog i kierować swoją wiedzę do większej grupy ludzi, następnie pojawia się propozycja napisania tematycznego artykuły na poważnym portalu, który przeczyta tysiące internautów. Warto spróbować?
KLIENT JEST NAJWAŻNIEJSZY
Złota zasada promowania swojej marki, jedna zła opinia rodzi wątpliwości wybrania naszych usług / produktu. Musimy przyznawać się do błędu, przyjmować reklamacje, starać się zrobić wszystko, aby klient był zadowolony. Która opinia jest lepsza?: „kupiłem samochód u Pana X, po tygodniu okazało się, że skrzynia biegów jest do wymiany, a Pan X stwierdził, że to moja wina bo przecież oglądałem samochód, z dala od firmy Pana X !” lub „Kupiłem ostatnio samochód u Pana Y i po tygodniu nawaliła mi skrzynia biegów, poinformowany o tym sprzedawca przyjechał po samochód, zabrał go lawetą, naprawił na swój koszt i przeprosił, że nie sprawdził skrzyni biegów przed sprzedażą, na prawdę uczciwy facet, warto u niego kupić auto.
RABATY I PROMOCJE.
Każdy lubi kupować taniej, słowa „rabat”, „promocja” przyciągają uwagę. Oferując 20% rabatu na swoje usługi nie zbiedniejmy, a zyskamy stałego klienta, który dodatkowo poleci naszą firmę. Warto określić terminowość promocji np. od 07 września do 14 września podwaja to efekt sprzedaży 🙂
BĄDŹMY KONKURENCYJNI NIE TYLKO POD WZGLĘDEM FINANSOWYM
W prowadzeniu firmy nie liczą się tylko niskie ceny, liczą się również szczegóły, które mogą przeważyć naszą szalę w walce z konkurencją. Co liczy się oprócz niskich cen? Godziny otwarcia, sympatyczna obsługa, różnorodność produktów lub usług. Często podane wcześniej wskaźniki mają większa wartość niż cena.

Źródło: https://artduo.pl/jak-reklamowac-swoja-firme-porady/
Go
Gość

Re: Jak zareklamować firmę?

04 maja 2020, 15:29 - pn

Facebook oraz Instagram
Wi
Wider11q2

Re: Jak zareklamować firmę?

13 lipca 2020, 09:33 - pn

Bardzo fajna sprawa z zamówieniem oświetlenia do domu czy do firmy na zamówienie. Znalazłam firmę, która zajmuje się jego wykonaniem http://lumina.com.pl. Bardzo fajnie to wygląda. Postanowiłam zamówić takie litery do firmy jako reklamę, są świetnie widoczne z ulicy.

Wróć do „Inne”